NACH OBEN

Charleen Brand, M. A.

Research Scientist
Pädagogische Psychologie und Bildungstechnologie
Institut für Erziehungswissenschaft
Ruhr-Uni­ver­si­tät Bo­chum
Uni­ver­si­täts­stra­ße 150
D - 44801 Bo­chum
GA 1/53
Tel.: 0234 32 - 15003
E-Mail: charleen.brand@rub.de

Foto

Sprechstunden:
Hinweise: nach Vereinbarung per E-Mail

 

Curriculum Vitae
  • Academic Degrees:
    • Master of Arts, Educational Research and English/American Studies, Ruhr-Universität Bochum, 2020
    • Bachelor of Arts, Educational Research and English/American Studies, Ruhr-Universität Bochum, 2017
  • Position: Research Scientist/ Ph.D. Student

Curriculum Vitae (PDF)(06/2024)

 

Focus of Research
  • Problem Solving Prior to Instruction
  • Productive Failure


Projects


Selected Publications and Conference Contributions

Brand, C., Loibl, K., & Rummel, N. (2024, March). Relevante Vorwissensaktivierung durch fehlerhafte Lösungsbeispiele als Vorbereitung auf das Lernen beim Problemlösen vor Instruktion. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Potsdam.

Brand, C., Loibl, K., Rummel, N. (2024). Learning in Vicarious Failure: How Intermediate Knowledge Links Prior Knowledge Activation And Conceptual Knowledge. In Lindgren, R., Asino, T. I., Kyza, E. A., Looi, C. K., Keifert, D. T., & Suárez, E. (Eds.) Proceedings of the 18th International Conference of the Learning Sciences - ICLS 2024 (pp. 578-585). Buffalo, USA: International Society of the Learning Sciences.

Brand, C.., Loibl, K., & Rummel, N. (2023, September). Der Einfluss der Breite von relevanter Vorwissensaktivierung als Vorbereitung auf das Lernen im ‘Problemlösen vor Instruktion’-Ansatz. Vortrag auf der 19. Fachgruppentagung der Pädagogische Psychologie, Deutsche Gesellschaft für Psychologie (DGPS), Kiel.

Brand, C., Loibl, K., & Rummel, N. (2023, August). The role of students’ breadth of prior knowledge activation in preparation for learning. Presented at the Bi-Annual Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), 22 - 26 August 2023, Thessaloniki, Greece.

Brand, C. (2023). Prior Knowledge Activation in Problem Solving Prior to Instruction: How does the breadth of activation affect learning?. In Slotta, J. D. & Charles, E. S. (Eds.). General Proceedings of the 3rd Annual Meeting of the International Society of the Learning Sciences 2023 (pp. 151-152). Montreal, Canada.

Full List of Publication:

Full List of Publication(03/2023)

ORCID

Google Scholar