NACH OBEN

Anna Radtke, M. Sc.

CAIS Research Scientist
CAIS Research Program EdTech & AI

Center for Advanced Internet Studies (CAIS) GmbH
Universitätsstr. 104
44799 Bochum

Pädagogische Psychologie und Bildungstechnologie
Institut für Erziehungswissenschaft
Ruhr-Uni­ver­si­tät Bo­chum
Uni­ver­si­täts­stra­ße 150
D - 44801 Bo­chum
E-Mail: anna.radtke@rub.de

Foto

Sprechstunden:
Hinweise: nach Vereinbarung per E-Mail


Curriculum Vitae
  • Academic Degrees:
    • Master of Science Applied Cognitive and Media Science, University of Duisburg-Essen, 2022
    • Bachelor of Science, Applied Cognitive and Media Science, University of Duisburg-Essen, 2020
  • Position: Research Scientist/ Ph.D. Student

Curriculum Vitae (PDF)


Focus of Research
  • Computer Supported Collaborative Learning (CSCL)
  • Artificial Intelligence (AI) in education/ digital innovations
  • (Metacognitive) Group Awareness


Projects


Selected Publications and Conference Contributions

Schnaubert, L & Radtke, A. (2023, August). Uncertainty Markers as Cues to Form Group Uncertainty Awareness in Online Discussions. Presented at the Bi-Annual Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), 22 - 26 August 2023, Thessaloniki, Greece.

Radtke, A., Osinski, M., Scheffel, M., Serova, K., Rummel, N. (2023). Help me to help myself: Eine Feldstudie zur Wirksamkeit einer datenbasierten Unterstützung von Selbstregulationskompetenzen in digital gestützten Lernsettings. In R. Röpke & U. Schroeder (Hrsg.), Proceedings der 21. Fachtagung Bildungstchnologien (DELFI) (S. 29-40). https://doi.org/10.18420/delfi2023-11

Radtke, A., & Schnaubert, L. (2022, September 15). Effekte von Unsicherheitsmarkern auf metakognitive Group Awareness und Regulationsprozesse in sozialen Medien. 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Hildesheim.