NACH OBEN

Selina Yek, M. A.

Research Assistant
Pädagogische Psychologie und Bildungstechnologie
Institut für Erziehungswissenschaft
Ruhr-Uni­ver­si­tät Bo­chum
Uni­ver­si­täts­stra­ße 150
D - 44801 Bo­chum
Tel.: 0234 32 - 15010
E-Mail: selina.yek@rub.de

Foto

Sprechstunden:
Hinweise: nach Vereinbarung per E-Mail


Curriculum Vitae
  • Academic Degrees:
    • Master of Arts, Educational Research, Ruhr-Universität Bochum, 2020
    • Bachelor of Arts, German Studies & Educational Research, Ruhr-Universität Bochum, 2018
  • Position: Research Assistant

Curriculum Vitae (PDF)(02/2023)


Projects


Selected Publications and Conference Contributions

Nachtigall, V., Yek, S., & Rummel, N. (2024, March). Auswirkungen von Emotionsregulation und Kollaboration auf die Verarbeitung geschichtsbezogener 360°-Videos. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Potsdam. https://doi.org/10.1007/s42010-022-00154-x

Nachtigall, V., Yek, S., & Rummel, N. (2023). The impact of collaboration on students’ processing of history-related 360°-videos. In P. Blikstein, J. Van Aalst, R. Kizito, & K. Brennan (Eds.), Proceedings of the 17th International Conference of the Learning Sciences (pp. 210–217). ISLS Annual Meeting 2023. https://doi.org/https://doi.org/10.22318/icls2023.952636 https://repository.isls.org//handle/1/10181

Yek, S., Lewers, E., Nachtigall, V., Brunnenberg, C., & Rummel, N. (2022). Promoting cognitive strategies for processing 360° videos in history learning contexts. In C. Chinn, E. Tan, C. Chan, & Y. Kali (Eds.), Proceedings of the 16th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2022) (pp. 1365–1368). International Society of the Learning Sciences.

Nachtigall, V., Yek, S., Lewers, E., Bunnenberg, C., & Rummel, N. (2022). Fostering cognitive strategies for learning with 360° videos in history education contexts. Unterrichtswissenschaft. 50, 615 - 638, https://doi.org/10.1007/s42010-022-00154-x (*shared first-authorship)

Full List of Publication:

ORCID