NACH OBEN

Katharina Teich, M. A.

CAIS Associated Researcher
CAIS Research Program EdTech & AI

Center for Advanced Internet Studies (CAIS) GmbH
Universitätsstr. 104
44799 Bochum

Pädagogische Psychologie und Bildungstechnologie
Institut für Erziehungswissenschaft
Ruhr-Uni­ver­si­tät Bo­chum
Uni­ver­si­täts­stra­ße 150
D - 44801 Bo­chum
GA 1/51
Tel.: 0234 32 - 28743
E-Mail: katharina.teich@rub.de

Foto

Sprechstunden:
Hinweise: nach Vereinbarung per E-Mail

 

Curriculum Vitae
  • Academic Degrees:
    • Master of Arts, Educational Science, University Bochum, 2021
    • Bachelor of Arts, Educational Science and Linguistics, University Bochum, 2019
  • Position: Research Scientist

Curriculum Vitae (PDF)(02/2023)


Focus of Research
  • Adaptive learning
  • Intelligent learning support
  • Adult learning (continuing/vocational education)
  • Self-regulated learning


Projects


Selected Publications and Conference Contributions

Teich, K., Loock V. & Rummel, N. (2024). User-Centered Design of Adaptive Support in a Continuing Education Online Course: Findings from a Design-Based Research Process. In: International Conference on Human-Computer Interaction. Cham: Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-61672-3_8

Teich, K., Loock, V. & Rummel, N. (2024). Meeting the Challenges of Continuing Education Online Courses: Can we promote Self-Regulated Learning Strategies with Adaptive Support? British Journal of Educational Technology. https://bera-journals.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/bjet.13453

Teich, K. (2023). Adaptive Unterstützung in der Online Weiterbildung. Dialogforum Digitalisierung: Lehren und Lernen mit digitalen Medien.

Teich, K. (2023). Adaptive Support during Online Phases of a Continuing Education Program- Addressing the Challenges of Time, Practice Opportunities, and Motivation. Impuls Lecture within the UNIC Series of Workshops on Lifelong Learning.

Teich, K. (2023, 27. November). “Adaptive Unterstützung des selbstregulierten Lernens in der beruflichen online Weiterbildung”. Eingeladener Vortrag präsentiert auf der Konferenz „Adaptives Lernen und KI in der schulischen und beruflichen Bildung: Potenziale und Herausforderungen technologiegestützten Lehrens und Lernens“, Joachim Herz Stiftung, Hamburg.

Full List of Publication:

ORCID