External PhD student
Email: vanessa.vandenbogaert@rub.de
Current Projects
Academic Degrees
CV
Research Interests
Selected Publications
Bessert-Nettelbeck, M., Bischof, A., Sturm, U., Nagy, E., Schraudner, M., Backhaus, J., Bruckermann, T., Hecker, S., Henke, J., Köpferl, K., Kirschke, S., Liedtke, C., Mahr, F., Maibaum, A., Podann, A. C., Rössig, W., Schäfer, M., Schröder, C., Schrögel, P., Shennan, V., Steinhaus, N., Stewart, M., van den Bogaert, V., Voigt-Heucke, S. (2023). Participation as a research approach in academia: A converging field. Research Ideas and Outcomes 9: e105155. DOI
Kiessling, T., van den Bogaert, V., Lawa, R. B. R., Çolakoğlu, J., Kruse, K., & Knickmeier, K. (2023). "Plastic Pirates – Go Europe!" Lehrkräfte berichten von ihren Erfahrungen mit dem Citizen-Science-Projekt. Unterricht Chemie, 194, 22–25. URL
Niemann, P., van den Bogaert, V., & Ziegler, R. (2023). Wissenschaftskommunikation evaluieren – mit Methode(n). In P. Niemann, V. van den Bogaert & R. Ziegler (Hrsg.), Evaluationsmethoden der Wissenschaftskommunikation (S. 1–13). Springer. DOI
van den Bogaert, V. (2023). Evaluationsstandards – Leitprinzipien von Evaluationen. In P. Niemann, V. van den Bogaert & R. Ziegler (Hrsg.), Evalutionsmethoden der Wissenschaftskommunikation (S. 85–103). Springer. DOI
van den Bogaert, V., & Knapp, V. (2021). Citizen Science im Unterricht. Erkenntnisgewinnung durch (onlinegestütztes) Mitforschen. Digital unterrichten. Biologie, (1):3.
van den Bogaert, V., & Wirth, J. (2020). Praxisbeitrag — Panelbefragung als Instrument der Veränderungsmessung am Beispiel der Interessenentwicklung. In K. Sommer, J. Wirth & M. Vanderbeke(Hrsg.), Handbuch Forschen im Schülerlabor — Theoretische Grundlagen, empirische Forschungsmethoden und aktuelle Anwendungsgebiete (S. 257–266). Waxmann.
Schaefer, T., Kieslinger, B., Brandt, M., & van den Bogaert, V. (2020). Evaluation in citizen science: The art of tracing a moving target. In K. Vohland, A. Land, L. Ceccaroni, R. Lemmens, J. Perelló, M. Ponti, R. Samson, & K. Wagenknecht (Eds.), The science of citizen science (pp. 495–514). Springer.
Stebner, F., Pfänder, H., Schuster, C., Schurig, M., van den Bogaert, V., & Strähle, P. (2019). Implementing self-regulated learning at full-day schools using the analytic framework of developmental processes. In M. Schüpbach & N. Lilla (Eds.), Extended education from an international comparative point of view (pp. 23–35). Springer.
Office
Lisa Dautz
Phone: (+49) 0234 / 32- 22728
Fax: (+49) 0234 / 32- 14491
Mail: lisa.dautz@rub.de
Web: www.lllf.de
Room: GA 2 / 132
Opening hours:
by arrangement